دانستنی‌های نوجوان | مسکن سبز
  • کد مطالب: ۱۳۷۹۸۷
  • /
  • ۲۰ آذر‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷

دانستنی‌های نوجوان | مسکن سبز

ساختمان‌های شهری جهان مسئول نشر ۳۱ درصد از گازهای گلخانه‌ای به داخل جو هستند.

ریحانه صادقی-مترجم- آرونیما سن (Arunima Sen) در بنگلور هندوستان به دنیا آمد و بزرگ شد. بنگلور شهر پرجمعیتی است که ساکنان آن با مشکل کمبود آب و الکتریسیته روبه‌رو هستند.

آرونیما متوجه شد که بیرون از شهر و محله‌ی کوچک او، ساختمان‌های شهری جهان مسئول نشر ۳۱ درصد از گازهای گلخانه‌ای به داخل جو هستند. او با خود اندیشید که این نیاز فزاینده به انرژی سبب وابستگی هرچه‌بیشتر انسان‌ها به سوخت‌های فسیلی، و در نتیجه، تأثیر منفی بر محیط زیست و سلامت شهروندان کره‌ی زمین می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، آرونیما به همراه ۵شرکت‌کننده‌ی دیگر در «چالش فناوری‌های متحد آینده برای ساختمان‌ها و شهرها» راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرد.

این گروه که از نوجوانانی از رومانی، هندوستان، نپال، بنگلادش و نروژ تشکیل شده بود، موفق به خلق «مسکن سبز» یا Homestead Green شدند، که عبارت است از طرح ساختمانی دوستدار محیط زیست.

نوآوری این گروه ظرفیت این را دارد که انقلابی در برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شهری ایجاد کند، تأثیرات منفی آن بر محیط زیست را تا حد زیادی کاهش دهد، و کیفیت زندگی ساکنان شهرهای سرتاسر جهان را بهبود بخشد.

طرح مسکن سبز از انرژی خورشیدی و آب بازیافت‌شده استفاده می‌کند، از طریق تصفیه هوا کیفیت آن را افزایش می‌دهد، و با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از انرژی را به بیشترین حد می‌رساند.

گروه آرونیما در سال ۲۰۱۸ در چالش فناوری‌های متحد آینده برای ساختمان‌ها و شهرها جایزه‌ی نفر اول را به دست آوردند و در سال ۲۰۱۹ نیز موفق به دریافت بالاترین مقام افتخار شهروندان هندوستان برای نوجوانان (پرادهان مانتری راشتریا بال پوراسکار) شدند.

آرونیما باور دارد که طرح مسکن سبز می‌تواند پایه‌گذار تأثیری دیرپا و ماندگار در توسعه‌ی شهری و گام برداشتن به سوی جهانی مسئولیت‌پذیرتر در برابر محیط زیست باشد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.